Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (dále ŠPP) poskytuje odborné poradenské, intervenční a konzultační služby pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.

Práce ŠPP je zaměřena na prevenci rizikového chování a školní neúspěšnosti, na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků z odlišného kulturního prostředí a žáků nadaných. Důležitou součástí činnosti ŠPP je podpora přátelského klimatu školy a jednotlivých tříd a v neposlední řadě podpora osobnostního rozvoje dětí.

ŠPP se schází na pravidelných poradách, komunikuje také s vedením školy. Jeho činnost na Základní škole Blatec koordinuje metodik prevence. Při všech jednáních s žáky, rodiči i pedagogy je kladen důraz na citlivý přístup, na ochranu osobních dat a na důvěrnost sdělovaných informací. Služby ŠPP jsou bezplatné.

Metodik prevence: Kateřina Hrbáčková, DiS.

Konzultační hodiny: po předchozí domluvě

e-mail: ucitelka@zsblatec.cz

Pracovní náplň výchovného poradce:
  • Tvorba a realizace minimálního preventivního programu – sledování rizik vzniku a projevů sociálně patologických jevů a jejich řešení
  • Realizace a koordinace aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, agresivity a dalších sociálně patologických jevů
  • Monitorování sociálně patologických jevů či jejich rizika
  • Poskytování přímé pomoci žákům a jejich rodičům s rizikem či projevy sociálně patologických jevů
  • Koordinace spolupráce školy s Policií ČR, s orgány státní správy a samosprávy kompetentními v problematice rizikového chování, krizovými centry a dalšími odbornými pracovišti působícími v oblasti prevence rizikového chování
  • Spolupráce při zajišťování besed a přednášek a aktivit pro třídní kolektivy
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků
  • Poskytování informačních a metodických materiálů
  • Aktivní spolupráce s rodinou v případě krizové intervence

Výchovný poradce: Mgr. Kristýna Langová

Konzultační hodiny: po předchozí domluvě

e-mail: reditelka@zsblatec.cz

Pracovní náplň výchovného poradce:
  • Koordinace spolupráce školy a školských poradenských zařízení (PPP, SPC a SVP) při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a žáků nadaných a vyhodnocování jejich účinnosti
  • Vedení dokumentace žáků se SVP, příprava podmínek pro vzdělávání žáků se SVP, metodická podpora pedagogů při tvorbě PLPP, IVP
  • Konzultace s rodiči ve spolupráci s dalšími pedagogy, případně se školním psychologem či metodiky prevence při výukových či výchovných problémech žáků